Noile tendinţe pentru anul 2012 de care trebuie să ţină seama orice companie – partea I

În continuarea postului meu referitor la Managementul reputaţiei online trebuie să mă repet şi să spun că, în primul rând, o companie care doreşte să intre în mediul online, trebuie să cerceteze, dacă clienţii săi o vor în online. Recent am citit un post al lui Brian Solis în care prezenta tendinţele din 2012 şi strategiile prin care companiile îşi pot atinge principalele audienţe. Citind articolul său, nu pot să spun decât că sunt de acord cu ceea ce a enunţat Solis referitor la schimbarea mediului de afaceri. Mediul de afaceri nu se schimbă din cauza evoluţiei web 2.0, ci datorită audienţelor (cu toate că ar fi cam impropriu să le numim aşa), care încep să înțeleagă principiile SEO (search engine optimization) şi să caute informaţii mult mai exacte. Solis a împărţit audiențele în două categorii – audienţele tradiţionale şi cele conectate. Cele din urmă se diferenţiază de cele dintâi prin faptul că, acestea găsesc şi transmit informaţiile foarte diferit de cele tradiţionale. Bineînţeles, acest aspect influențează şi deciziile de cumpărare. Nu trebuie să uităm, ca orice strategie în domeniul Relaţiilor publice trebuie planificată şi programată. Dacă am văzut că lucrurile stau puţin diferit în cazul audienţelor conectate, conducerea companiei nu are decât să urmeze paşii acestora şi să cerceteze nu doar domeniul propriu de activitate sau cel al concurenţei, ci trebuie să înţeleagă practic, toate preferinţele audienţelor sale. De ce? Pentru că audienţele conectate nu se folosesc de TV, radio, ziare, email ş.a.m.d. să găsească informaţiile dorite! Acestea nu mai folosesc doar calculatorul personal ca să intre pe Internet, ci se folosesc de smartphone-uri, tablete sau notebook-uri. De multe ori întreabă prieteni, rude sau cunoştinţe, persoane, care le ajută să găsească exact ceea ce caută. Și ca să conchid cu ceea ce a spus Solis: „Astăzi, nicio companie nu este prea mare ca să cadă sau prea mică pentru a reuşi. Să-şi cunoşti audienţa este un lucru, dar să şi înţelegi cum ia anumite decizii şi cum participă în procesul de influenţare al comportamentelor, creând relaţii importante” este altă mâncare de peşte.


Cum  poţi deveni vizibil în ochii audienţelor tale

sursa imaginii educaţia consumatorului

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s