Coadă lungă sau cum e să ai un STAR

Principiul de LongTail a fost introdus prima oară de Chris Anderson, în 2004, în Why the Future of Business is Selling Less of More, şi prezintă o abordare nouă, referitoare la cum pot fi salvate brandurile care nu vând. Bineînţeles, acest principiu este diferit de cel clasic, gaussian. Curba lui Gauss arată ca un clopot, reprezentat pe axele de coordonate x şi y.  În „vârful” clopotului de află companiile cunoscute, care acumulează profit, STARURILE, iar în partea de jos a clopotului se află companiile „de umplutură.

În explicarea pe care am găsit-o pe ryandoom.com se făcea analogie cu Justin Timberlake.  Acesta ar „duce greul” în vânzarea albumelor pentru casa de producţie şi cu nişte trupe parazitare, care, nefiind atât de cunoscute ca şi cântăreţul în cauză, supravieţuiesc datorită STARULUI. Deci, în vârful cozii s-ar afla cei care nu aduc venituri unei organizaţii.

Din 2004 şi până în prezent, LongTail a devenit un brand în sine, o companie care lansează un streamer online, care se adresează utilizatorilor business. Uau 🙂 Acum, companiile îşi pot face o prezentare, prin care serviciile şi produsele lor, care nu generează profit să poată fi prezentate împreună cu celelalte.

Principiul LongTail sau „coadă stufoasă”, cum îmi place mie să-i spun, este un principiu, care permite şi altor produse şi servicii mai puţin populare să trăiască. Acest principiu va funcţiona şi în cazul brandurilor, atâta timp, cât nu se va încerca o autopreviziune asupra longevităţii STARULUI, care duce greul în spate.

Atâta timp cât puricii nu gripează şi mâţa…. 🙂

sursa imaginii: vidu

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s